fredag 21 maj 2010

vädret..

jag litar inte längre på något väder..
igår var vi i kalmar och på öland med skolan. hade en djur- och växtexkursion inför artduggan vi ska ha test på den 1 juni. enligt vädret skulle det vara 13 grader och mulet, men när vi väl kom till öland var det ca 20-25 grader och solen sken som bara den, jätteskönt=) många som brände sig, som tur är var jag inte en av dom...
och idag tog jimmy passaten med barnstolen i för vi skulle inte åka nånstans eftersom enligt vädret skulle det regna hela dagen. men inte då..! solsken hela dagen lång idag med, om vi hade vetat om det hade vi inte lämnat ut bilen till j utan åkt in till ALV..
istället tillbringade linda och jag dagen här hemma, linda var ifs i stort sett hela dagen inne hos farfar.

på eftermiddagen kom emil hit och började gräva i vår trädgård. så nu är alla stubbar efter buskarna borta.. och några "kullar" är utjämnade.

igår fick vi dessutom tillbaka våra tentor som vi gjorde i slutet av april, när vi fick resultatet var jag godkänd på en och underkänd på en, med ett ynka poäng. som tur var kunde läraren vi fick tentorna av lägga på ett litet poäng på ett svar så jag fick godkänt=) jag slipper alltså en omtenta tack vare honom...

Inga kommentarer: