fredag 27 augusti 2010

ALV..

Kände förra veckan att det var dags att kanske ta tag och se alla föreställningar man ville se på alv i år, eftersom parken stänger nu på söndag.. Så förra veckan såg linda, sara och jag rasmus på luffen, karlsson och början av madicken. den här veckan såg linda och jag ronja på stora scenen, rasmus ute i parken, emil. Och det har vi hunnit med trots att både linda och jag har legat hemma med feber och förkylning.=)
Idag var vi och tittade på Pippi, sjörövarefabbes jänta.. Igen. Lindas favorit, men idag var det glass och korv som var viktigare för henne. såg rasmus på stora scenen igen, med andra skådespelare. Sen gick vi förbi pippilotteriet och köpte lite lotter, och vann 4 små herrNilsson. Jag tyckte inte vi behövde så många, så linda och jag åkte upp till hennes kusiner och gav dom varsin.
Ikväll har vi varit hos mormor/mamma och morfar/pappa och ätit grillat. Jimmy är i Tyskland med jobbet den här helgen nämligen. så vi stannade där tills klockan var 21 för att fördriva tiden lite. på vägen hem stannade vi på ica för att handla mat till imorn, men linda var så trött så hon ville inte följa med in i affären ens. och när jag kom ut i bilen igen så sov hon. och har sovit sen dess, trots att jag bar in henne från bilen och bytte en bajsblöja på henne.
Så nu sitter jag här själv i min ensamhet(för stora kissen har flytt och lilla ligger och sover) och tar ett glas vin och äter lite körsbär.

Inga kommentarer: