torsdag 30 september 2010

VFU..

Nu har jag varit ute på VFU(verksamhetsförlagd utbildning) i snart 2 veckor. Har 2 veckor kvar på den här perioden. Det är skönt att inte bara sitta i skolbänken när man utbildar sig till förskollärare, och på den förskolan jag är handlar det mycket om språket och intergration för barn från andra länder. Väldigt intressant och jag trivs jättebra=) precis som du sa malou..

Här hemma har det hänt en del, vi har ett pelletsförråd nu så vi slipper springa med säckar och fylla på. Lindas rum uppe har vi börjat lite smått på, fått upp en ny vindstrapp och isolerat taket lite. matsalsrummet ska vi tapetsera om lite i. Sen är det snart dags att börja med tvättstugan och badrummet som ska bli nere=)

Imorn har linda skolfotografering, vilken tur att jag fick klippa hennes lugg förra helgen. Så nu ligger hon nybadad och sover i sin puff framför tv:n. Jag kanske ska kolla upp så vi har några kläder att ta på henne imorn så inte allt fint ligger i tvätten, ligger efter lite eftersom det är så tråkigt att tvätta....

Inga kommentarer: