fredag 17 april 2009

lindas rum..

sitter just nu i lindas rum, har kommit fram till att det är bäst mottagning här uppe.. lite jobbigt i och med att vi har planerat databord nere.. ska snart gå till dagis och hämta hem busungen=) så hon får sova lite.. sen ska vi städa ur bastun ordentligt så vi kanske kan använda den ikväll. blir grillat till mat ikväll, så jag slipper laga mat. lyckades rätt så bra med köttfärslimpan, är nöjd för att va jag och första gången jag ger mig på något sådant. så det blir nog fler ggr..

har bestämt mig att jag från och med nu ska gå minst 10000 steg per dag, vissa kanske tycker att det inte låter så svårt.. men linda ska ju gå själv så några längre promenader blir det knappt dagtid.. som tur är har vi ju lite större och en trapp nu.. och med mitt minne så springer jag ju upp och ner för den trappen ett antal ggr i timmen. så hittills har jag lyckats hålla minst 10000 steg.. vissa dagar t.o.m mer..

häromdagen tog vi vår första cykeltur för i år=) linda älskade det. så fort hon får syn på en cykel vill hon upp på den och åka iväg. så i sommar blir det väl att använda den en hel del.. inte mig emot, får ju lite träning då..

ska även försöka tvätta idag eller imorn, får se om vi kommer in i tvättstugan eller om vi måste säga till, S är ju inte klar med den tvättstuga vi ska använda framöver.. den ligger nämligen i nya huset som itne riktigt är färdigt än. så tills den är färdig ska vi få använda deras,

Inga kommentarer: