torsdag 11 juni 2009

aldrig ledig..

känns som om man aldrig är ledig och kan hitta på saker. speciellt inte när man bor så här som vi gör.. men man får väl skylla sig själv lite att man flyttade ut i skogen..
som nu när jag börjar jobba vid 14, då hinner jag ju inte direkt åka in till stan för att hitta på nåt innan jag måste hem igen för att lämna linda på dagis och åka och jobba. och när man jobbar som jag nästan bara helger och kvällar så kan man ju inte hitta på nåt med de andra kompisarna som har 7-16 jobb.
jag har nästan bara haft jobb då man jobbar andra tider än alla andra man känner. förutom när jag jobbade på sågen, då det var 7-16 som gällde. känner att jag är lite gnällig men det är sån jag är just nu. man får väl vara glad egentligen att man har ett jobb (även om det är tillfälligt) att gå till.

Inga kommentarer: